Dálnice se přiblížila Kroměříži o dalších 18 kilometrů
Vyškov – Nový, bezmála osmnáct kilometrů dlouhý úsek dálnice D1 z Vyškova do Vrchoslavic, byl slavnostně uveden do provozu v pondělí 24. října 2005. Stavbu v hodnotě téměř šest miliard korun vybudovalo sdružení dodavatelů vedené společností Skanska DS v průběhu let 2002 až 2005. Investorem projektu bylo Ředitelství silnic a dálnic ČR, finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury.
„Prodloužení nejdůležitější české dopravní tepny je dalším krokem ke zkvalitnění dopravního napojení zlínského regionu. Nový úsek navíc přivítají obce podél silnice I/47, kterým intenzivní doprava ztěžovala život,“ uvedl generální ředitel Skanska DS Josef Hájek. Budou to především obce Ivanovice na Hané, Nezamyslice, Mořice a Vrchoslavice, kterým otevření dálničního úseku přinese podstatné zlepšení životního prostředí.
Dokončený úsek dálnice D1 z Vyškova do Vrchoslavic navazuje na nejstarší českou dálnici D1 z Prahy přes Brno do Vyškova. Podle plánů bude dále pokračovat okolo Kroměříže ve směru na Prostějov do Lipníku nad Bečvou, kde se napojí na dálnici D47 do Ostravy a do Polska. „Dokončení celé této trasy plánujeme do pěti let, tedy do roku 2010. Celá D1, pod kterou bude po dostavbě začleněna i D47, tak bude měřit 377 kilometrů,“ doplnil generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Petr Laušman. V současné době se dálnice za Vrchoslavicemi napojuje na stávající silnici první třídy I/47.
Nový úsek v délce 17,575 kilometrů zahrnuje dvě části: Vyškov – Mořice a první etapu stavby Mořice – Kojetín. Součástí tohoto úseku jsou tři mimoúrovňové dálniční křižovatky. Nejvýznamnější je dopravní napojení na rychlostní silnici R46 ve směru na Olomouc, mimoúrovňová křižovatka Vyškov, která tvoří jediný dopravní uzel i se silnicí I/47. Další mimoúrovňová křižovatka se nachází v blízkosti Ivanovic na Hané, kde je napojení na silnici druhé třídy ze Švábenic řešeno křížením ve tvaru osmičky. Mimoúrovňová křižovatka typu delta u Mořic umožňuje napojení silnice II/433 mezi Němčicemi nad Hanou a Morkovicemi.
Závěrečný, jeden a půl kilometru dlouhý úsek, umožňuje napojení trasy Vyškov – Mořice na stávající silnici I/47 za obcí Vrchoslavice. V rámci stavby bylo vybudováno několik mostních objektů a estakáda přes železniční trať a údolí potoka Tištěnka. Tento úsek bude pokračovat směrem ke Kroměříži, kde již v tomto roce začala výstavba dálničního obchvatu města.