Kroměříž má pátý nejlepší instagramový účet z měst nad 10 tisíc obyvatel v ČR
Kroměřížská radnice má pátý nejlepší účet na sociální síti Instagram mezi městy s více než deseti tisíci obyvateli v České republice. Uspěl v klání Zlatý lajk 2022 pořádaném spolkem Kvalikom, který se zabývá komunikací veřejných institucí s jejich klienty. „Nedávno Kvalikom ocenil náš účet na Twitteru jako jedenáctý nejlepší, s Instagramem jsme dokonce ještě výše. Těší mě, že pozornost a úsilí, které vedení města věnuje komunikaci s občany a návštěvníky Kroměříže, má kladnou odezvu i u odborníků,“ uvedl místostarosta Vratislav Krejčíř.
Instagram je rychle rostoucí sociální síť, kterou si oblíbili zejména mladí lidé. Je založena na sdílení fotografií a videí.
Podle Kvalikomu je instagramový profil města Kroměříže @mesto_kromeriz ukázkou velmi kvalitní komunikace ze strany pracovníků či vedení radnice. „Účet je spravován na profesionální úrovni a obyvatelům města i turistům přináší skvělý obsah, který řadíme mezi to nejlepší, co české radnice na sociálních sítích produkují. Tím, že město spravuje aktivně a pečlivě svůj profil na Instagramu, za prvé přibližuje dění ve městě a mladší generaci a cílové skupině, která tuto síť používá, a za druhé úspěšně podporuje turistický ruch,“ hodnotili zástupci spolku.
Kvalitu příspěvků označili jako „skvělou“, výběr témat za „zdařilý“. „Obsah je mixován z dění ve městě, významných akcí či architektonických zajímavostí a je podáván přístupnou a zábavnou formou,“ popsal Kvalikom. Přestože sociální síť Instagram obecně dosahuje nízké míry komentování jednotlivých příspěvků, účet kroměřížské radnice je v tomto ohledu podle odborníků nadprůměrný. Loni porota vyhodnotila instagramový účet jako druhý nejlepší z měst ve Zlínském kraji. „Oproti minulému roku jsme se tedy výrazně posunuli dopředu,“ upozornil Krejčíř.
Kvalikom v soutěži Zlatý lajk 2022 posuzoval i facebookový účet města Kroměříže. Vyhodnotil ho jako třetí nejlepší ve Zlínském kraji. Podle spolku se jedná o aktivní, spolehlivý a moderně spravovaný komunikační kanál, který je místními obyvateli hojně sledován a využíván. „Radnice tím prokazuje úsilí a snahu usnadnit občanům přístup k informacím, a to všemi dostupnými prostředky,“ stojí v hodnocení Kvalikomu.
Co se dalších změn v komunikaci s občany týče, kromě rozvoje sociálních sítí radnice v tomto volebním období také změnila podobu Kroměřížského zpravodaje a vytvořila nový turistický web města. Město navíc začalo využívat aplikaci Munipolis se systémem Mobilní Rozhlas, jejímž prostřednictvím rozesílá občanům e-maily s informacemi z radnice a kde lidé také mohou hlásit závady na městském majetku.