Kroměříž na billboardech i v časopisech – kampaň města usiluje o každého turistu
Radnice zahájila masivní kampaň zaměřenou na propagaci Kroměříže jako turistické destinace. Je to reakce na pandemii koronaviru, která prakticky paralyzovala oblast cestovního ruchu. Přeshraniční turismus na čas přestal prakticky existovat a dá se předpokládat, že i po uvolnění nejpřísnějších opatření nebude cestování do a ze zahraničí tak samozřejmé, jak tomu bylo dosud.
„Optimistická varianta, že během léta budou moci lidé s minimem omezení cestovat aspoň v naší zemi, s sebou sice i pro Kroměříž přináší naději na oživení turistických služeb, o to větší úsilí ale musíme věnovat propagaci, abychom z předpokládaného zájmu o domácí cestování vytěžili co nejvíce,“ uvedl starosta Jaroslav Němec.
Obecně se očekává, že turisté budou při výběru cílové destinace opatrnější, přelidněným lokalitám se budou vyhýbat a budou preferovat individuální turistiku před hromadnými zájezdy. A možná někteří teprve teď ocení, jaké skvosty mají doslova za svými humny. A právě tímto směrem vede město kampaň s hlavním sloganem Světové skvosty na dosah. „Vyjadřujeme tím poselství, že i když do zahraničí cestovat nemůžeme, o nic nepřicházíme, protože skvosty světového významu máme i doma,“ vysvětlil vedoucí radničního odboru kultury a cestovního ruchu Pavel Zrna.
Stěžejními motivy kampaně jsou Květná zahrada a Arcibiskupský zámek. „Využíváme prakticky všech dostupných forem reklamy, od velkoformátových bigboardů a billboardů, přes inzerci a PR články ve vybraných cestovatelských i společenských magazínech a novinách, až po on-line prostředí, jako jsou weby a sociální sítě. Tam se s velmi pěknými reakcemi setkaly i vizuály srovnávající Kroměříž se světovými památkami, jako jsou Schönbrunn, Villandry, Vatikán nebo Versailles,“ popsala aktivity města Ivana Frkalová, která má na radnici cestovní ruch na starosti. Co se týče konkrétního umístění, kampaň se zaměřuje spíše na destinace mimo Zlínský kraj. „Chceme být viděni zejména v atraktivních oblastech, tedy v místech vyššího pohybu turistů, v okolí konkurenčních památek UNESCO a podobně,“ dodal Zrna.
Doplňujícím prvkem kampaně je motiv tisícikorunové bankovky s vyobrazením kroměřížského zámku. Tu má obrazně řečeno každý v kapse, ale málokdo ví, že je na ní vyobrazena právě Kroměříž. Jednotná grafika modifikuje několik sdělení – například Kroměříž máte v kapse, 1000 + 1 zážitek v Kroměříži, Co za tisícovku v Kroměříži a podobně.