Kroměřížská radnice nově zřídila právní odbor
Kroměřížská radnice zřídila od 1. ledna příštího roku nově právní odbor. „Problematika právních činností prostupuje celým úřadem, každý úředník musí znát řadu speciálních zákonů souvisejících s agendou, kterou vykonává. Na tom se nic měnit nedá. Nově vzniklý odbor by ale měl zkvalitnit práci úřadu,“ uvedla tajemnice Jana Kutá.
Změnu organizačního řádu schválila městská rada. Podle starosty Jaroslava Němce se jedná o důležité rozhodnutí. „Očekávám od něj vyšší efektivitu činnosti radnice. Věřím, že změna k lepšímu bude citelná směrem dovnitř úřadu, ale také směrem k veřejnosti,“ poznamenal Němec.
Právní odbor podle tajemnice poskytne metodiku ostatním odborům, bude koordinovat činnosti, které vyřizuje více odborů pro různé oblasti (přestupky), kontrolovat dokumenty zavazující město, poskytovat servis orgánům města, zastupovat město při soudních sporech, koordinovat právní služby, které jsou pro město poskytovány dodavatelsky, a v neposlední řadě vytvářet právní předpisy nižší právní síly, jako jsou obecně závazné vyhlášky města, směrnice a další.
Na starost dostal i evidenci oznámení, stížností a podnětů, evidenci petic, přijímání a registraci oznámení o shromáždění občanů i poskytování informací podle zákona číslo 106/1999 Sbírky. Pod právní odbor přechází také agenda související se zabezpečením administrace grantového systému města a majetkoprávní oddělení.
Počet zaměstnanců městského úřadu se po vzniku nového odboru nezvýší. „Jen jsme jinak zorganizovali činnosti a budeme se snažit více využít právníky, které již máme,“ dodala Kutá. Právní odbor bude mít osm zaměstnanců. Městský úřad bude od 1. ledna 2018 tvořit 13 odborů, úsek tajemnice a útvar interního auditu a vnitřní kontroly. Celkem má 201 zaměstnanců.