Kroměřížská radnice se zapojila do soutěže „Přívětivý úřad“. A boduje
Ministerstvo vnitra České republiky připravilo soutěž s názvem Přívětivý úřad, která má za úkol zmapovat přívětivost a otevřenost úřadů ve vztahu k občanům. Po loňské pilotní verzi akce, která ministerstvu přinesla důležité poznatky, proběhl letos další ročník. Zapojila se do něj tentokrát i kroměřížská radnice a uspěla. Jaké ocenění získá (konečné pořadí je prozatím utajeno), bude překvapením pro pracovníky městského úřadu i obyvatele města, pozvání na slavnostní předávání cen v polovině měsíce května však avizuje medailovou pozici.
„Velmi mě těší, že se Městský úřad Kroměříž dočkal tak dobrého hodnocení. Doufám, že stejně jako ministerští úředníci jsou spokojeni i občané města, kteří s pracovníky radnice přicházejí do styku při vyřizování svých osobních i pracovních záležitostí,“ dodává k předběžným výsledkům soutěže tajemnice úřadu Jana Kutá.
Každý účastník, tedy i Městský úřad Kroměříž, se do soutěže zapojil prostřednictvím dotazníku obsahujícího 56 otázek v pěti tematických sekcích. Ministerské úředníky zajímala mimo jiné možnost objednat se na úřad k vyřízení formalit, způsob, jakým je možné objednání učinit, na které odbory a k vyřízení jaké agendy je možné se předem ohlásit, kolik prostoru pak zůstává pro neobjednané klienty, jak a kde je možné zjistit stav vyřizované záležitosti, možnosti úhrady poplatků. Důležitým kritériem pak bylo také zveřejňování dokumentů města (třeba zápisů ze zastupitelstva), smluv, plánů rozvoje města či územního plánu. Dotazy byly věnovány rovněž úrovni on-line komunikace s občany prostřednictvím Facebooku, Twitwru, Google+, Instagramu atd. a také faktu, zda město vydává tištěný zpravodaj. Důležitým kritériem pak byla i skutečnost, jak a v jakém rozsahu radnice zveřejňuje kontakty na úředníky, i to, zda město rozesílá aktuální informace a novinky zájemcům elektronicky.
Cílem celého projektu je nejen vyhlásit a ocenit nejlepší úřady. Ministerstvo vnitra ČR připravuje brožuru příkladů dobré praxe vycházející z poznatků ze soutěže, která by měla pomoci a motivovat ostatní úřady při zlepšování služeb a zvyšování kvality jejich práce.