Kroměřížští školáci kladou důraz na budování hřišť a opravu bazénu
Budování nových dětských hřišť a rekonstrukce plaveckého bazénu jsou nejdůležitější a nejčastěji zmiňované náměty, které vzešly z jednání čtvrtého ročníku Žákovského fóra. Zástupci žáků druhého stupně pěti základních škol z Kroměříže diskutovali na fóru o problémech, které je nejvíce pálí a o nichž se domnívají, že by jim vedení města mělo věnovat pozornost.
„Žákovské fórum dává mladým Kroměřížanům příležitost vyjádřit se k otázkám města a kvalitě života v něm. Umožňuje jim formulovat, co se jim líbí více a co méně, a navrhovat cesty, jak problémy řešit. Zajímavé je, že v mnohých připomínkách se shodují s dospělými obyvateli města, jež se zapojují do obdobných diskuzí, které město Kroměříž organizuje,“ uvedla místostarostka Daniela Hebnarová.
Žáci diskutovali o jednotlivých tématech v pěti skupinách za přítomnosti zástupců příslušných odborů radnice. Diskuzními okruhy byly Školství, kultura, volný čas a sport, Rozvoj města, Doprava, bezpečnost a mobilita, Sociální život a zdraví a Životní prostředí.
„Cílem projektu bylo formulovat problémy města a možnosti jejich řešení očima nejmladší generace. Podle jejích zástupců je nejdůležitější budování nových dětských hřišť zvláště v oblastech nové bytové výstavby,“ řekla Michaela Jiříková z odboru regionálního rozvoje. Žáci dále kladli důraz na nutnost opravy krytého plaveckého bazénu, rozšíření míst pro venčení psů a zlepšení podmínek pro cyklisty ve městě vybudováním cyklostezek a cyklopruhů. Do desítky nejčastěji diskutovaných problémů a cílů zařadili i výsadbu nové zeleně v centru, vybudování víceúčelové sportovní haly, organizování úklidových akcí ve středu města, řešení dopravní situace křižovatky ulic Havlíčkova a Albertova, budování bezbariérového prostředí a řešení chování některých Kroměřížanů – lidí bez domova a obyvatel problematických oblastí.
„Témata a náměty na zlepšení, které se díky hlasování účastníků Žákovského fóra dostala do TOP desítky, budou součástí březnové ankety mezi žáky druhého stupně základních škol. Ta pořadí problémů stanovené fórem buď potvrdí, nebo změní,“ uzavřela Jiříková.