Letošní reforma městského úřadu přinesla řadu změn
Kroměříž - Začátkem letošního roku došlo na kroměřížské radnici k viditelným změnám. Měnil se organizační řád, stěhovaly jednotlivé odbory a radnice se nevyhnula ani změnám personálním, včetně propouštění. Cílem reformy bylo upravit personální, provozní i ekonomický chod úřadu a sestavit jeho strukturu tak, aby byla vstřícnější k potřebám občanů.
„Organizační změny jsme navrhli na základě vlastního podrobného mapování procesů v loňském roce, na kterém se podíleli zejména jednotliví vedoucí odborů. Součástí této první fáze byly i pohovory s jednotlivými vedoucími s cílem dotvořit celkový obraz o činnostech, které městský úřad vykonává, zmapovat aktuální potřeby, případně odhalit možná slabá místa,“ popsal cíle analýzy tajemník František Dočekal.
V personální oblasti došlo především k redukci počtu zaměstnanců na současný počet 167. Z provozního pohledu bylo vhodné reorganizovat dřívější odbor vnitřních věcí a oddělit jeho úřední agendu od technického zabezpečení chodu úřadu. Pod útvarem tajemníka proto vzniklo oddělení organizace a řízení úřadu, které má za úkol zabezpečovat veškeré provozní záležitosti. „V oblasti ekonomické bylo cílem redukovat provozní výdaje. Organizačně se tento cíl projevil např. ve změně systému využívání služebních vozidel, byl výrazně redukován nákup spotřebního materiálu, nábytku apod. A samozřejmě nelze opomenout snížení mzdových nákladů v důsledku redukce zaměstnanců, a to především neúřednických míst, čímž byl zachován bezproblémový chod všech agend,“ vysvětlil František Dočekal.
Co se týče reorganizace úředních agend, ve snaze zjednodušit občanům vyřizování došlo k logické reorganizaci některých odborů. Z tohoto důvodu byla např. sloučena oblast stavebního řádu, územního plánování a státní památkové péče pod stavební úřad. „Ze stejného důvodu přešlo pod odbor rozvoje města majetkoprávní oddělení, do odboru informačních technologií byl včleněn útvar podatelny a jako dobré řešení je hodnoceno i přesunutí odboru služeb do uvolněných kanceláří po sociálních pracovnících v budově „C“. Pro klienty je tak zabezpečen jak komfort soukromí, tak i dostupnost ostatních odborů a pokladny,“ uvedl tajemník městského úřadu, který je přesvědčen, že i když byl na zpracování celé reformy mimořádně krátký čas, byla zvládnuta v rámci dané situace dobře. „Většina zaměstnanců se k novým podmínkám postavila zodpovědně. Nedostatky, které se objevily, jsou spíše interního charakteru a postupně je řešíme. V průběhu prvních měsíců byly učiněny kroky, které eliminovaly nesrovnalosti v kompetencích některých pracovníků. Je pravda, že ne všichni občané si už na nové zvykli a mnozí při návštěvě úřadu stále ještě vycházejí z historicky zakořeněného rozmístění jednotlivých odborů. Zde je však jen otázkou času, než nový systém vejde v obecnou známost,“ dodal František Dočekal.