Lidé mohou na radnici využít bezplatně poradnu spotřebitelům
Kroměřížská radnice i v letošním roce zajistila pro občany bezplatnou spotřebitelskou poradnu. K dispozici jim budou profesionálové ze Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska. „Na poradnu se mohou obracet spotřebitelé, kteří se například cítí poškozeni na svých právech při neuznání reklamace zboží či délky záruční doby, při prodeji energií a telekomunikačních služeb, při nekalých obchodních praktikách internetových prodejců nebo při snaze odstoupit od smlouvy,“ uvedl místostarosta Vratislav Krejčíř.
Poradna bude pro osobní návštěvu veřejnosti k dispozici vždy druhou středu v měsíci od 11 hodin až do 15 hodin, a to v prostorách Obecního živnostenského úřadu Kroměříž v radniční budově B na Husově náměstí. V případě potřeby poradenství mimo poradní den je možné využít bezplatnou poradenskou službu každý pracovní den v době od devíti do 16 hodin na telefonním čísle +420 608 722 582. Lidé mohou své dotazy psát také e-mailem na adresu poradna@sos-msk.cz.
„Sdružení obrany spotřebitelů za dobu své existence pomohlo řadě občanů s řešením jejich spotřebitelských problémů. Velká část řešených dotazů v současné době souvisí s problematikou energií, potažmo se smlouvami uzavíranými při podomním prodeji nebo po telefonu s různými zprostředkovateli v této oblasti. Tito ani v době energetické krize neváhají užít nekalých obchodních praktik, přičemž míří zejména na nejzranitelnější skupiny spotřebitelů – seniory,“ popsala vedoucí odboru Obecní živnostenský úřad Dana Škrabalová.
Epidemie koronaviru přinesla změny ve způsobu nakupování a také změny v cestování. „Spotřebitelé proto stále častěji řeší i řadu potíží se smlouvami uzavřenými na dálku v různých e-shopech či problémy související se zrušenými zájezdy,“ dodala Škrabalová.
Pracovníci Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska pomáhají spotřebitelům získat znalosti o spotřebitelských právech, asistují při sepisování různých písemností, pomáhají při mimosoudním řešení sporů a v komunikaci s dozorovými orgány.