Lidé na sociálních sítích hledají zajímavosti, informace o akcích i o dění z radnice
Návštěvníci sociálních sítí kroměřížské radnice by na nich rádi našli více informací o zajímavostech města, o akcích jiných pořadatelů, než je radnice a její organizace, a také informace o činnosti městského úřadu a jeho příspěvkových organizací – Domu kultury v Kroměříži a Sportovních zařízení města Kroměříže. Vyplývá to nedávného dotazníkového průzkumu, který město na sociálních sítích pořádalo a kterého se zúčastnily téměř dvě stovky lidí.
„Názor občanů nás zajímá, tudíž i výsledek tohoto malého průzkumu na sociálních sítích je pro nás podnětný a zajímavý. Budeme se snažit o to, aby lidé na sociálních sítích městského úřadu našli více informací, které si žádají, a aby byli s městem poskytovaným servisem spokojeni,“ uvedl starosta Tomáš Opatrný.
Dominantní sociální sítí provozovanou kroměřížskou radnicí je Facebook, který navštěvuje téměř 83 procent účastníků průzkumu. Na instagramový profil radnice zavítá zhruba 45 procent respondentů, na účet města na Twitteru pak pouhých devět procent účastníků průzkumu. Většina z nich navštěvuje sociální sítě města pravidelně, asi 39 procent respondentů několikrát týdně a 22 procent si je prohlíží denně.
Jako přínos vnímá informace zveřejněné na facebookovém profilu téměř 77 procent účastníků průzkumu a na instagramovém účtu asi 52 procent respondentů. Co se Twitteru města týče, více než polovina účastníků průzkumu uvedla, že přínos zde zveřejněných informací posoudit neumí – uvedla možnost „nevím“.
Nejčastější věkovou kategorií, která sleduje sociální sítě kroměřížské radnice, jsou podle průzkumu lidé ve věku 25 až 39 let (téměř 40 procent) a občané ve věku 40 až 54 let (zhruba 31 procent). Mladých lidí do 24 let se průzkumu zúčastnilo zhruba 16 procent, účast občanů starších 65 let byla naopak symbolická (asi jen čtyři procenta účastníků).