Mateřské školy v Kroměříži pořídily díky projektu digitální výukové pomůcky
Mateřské školy, jejichž zřizovatelem je město Kroměříž, se zapojily do celorepublikového projektu digitalizace. Připravilo ho ministerstvo školství. Díky němu školy získaly peníze na pořízení pomůcek, edukativních hraček i třeba výukových softwarů. „Projekt se zaměřuje na podporu rozvoje digitalizace u dětí školního i předškolního věku s ohledem na budoucnost a rozvíjející se technologie. Děti jsou v této oblasti velmi učenlivé a k technice mají kladný vztah. S novými pomůckami se velmi rychle sžily a naučily se je používat,“ řekl místostarosta Karel Holík.
Nabídku finančních prostředků na pořízení digitálních učebních pomůcek využily všechny kroměřížské mateřské školy. Děti v Mateřské škole Páleníčkova již používají osm tabletů a osm digitálních mikroskopů, díky finanční dotací škola získala dvouletou licenci na tzv. Živý portál. Ve vážanské mateřské škole pořídili dva Apple iPady, vybavení iSophi SMART Mrňous propojující je s tradičními stavebnicemi a přenosný reproduktor Niceboy. Předškoláci v Mateřské škole Mánesova mají nově k dispozici tablety Apple se vzdělávací hrou Osmo, digitální mikroskopy, programovatelné robotické včelky Bee-bot, které slouží jako digitální interaktivní pomůcka na rozvoj logického myšlení, prostorové představivosti, plánování a předmatematických dovedností. V Mateřské škole Žižkova díky penězům z projektu Digitalizace koupili pro děti tablety, iPady, vzdělávací hry a digitální mikroskopy. Do tabletů nechali pedagogové nainstalovat edukační hry pro všechny věkové kategorie, které přispívají k rozvoji a myšlení dětí. Digitální učební pomůcky zakoupila také Mateřská škola Gorkého, a to jak pro své potřeby, tak i pro rozvoj výuky v mateřince v Trávníku, která pod MŠ Gorkého organizačně spadá. Děti v obou školách využívají tablety, notebooky, roboty, digitální mikroskop, výukový software a další programovatelné digitální pomůcky.
„Vedení všech mateřských škol ocenilo podporu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR, peníze obdržely do svých rozpočtů v průběhu roku 2022. Finančním zdrojem této mimořádné intervence jsou prostředky tzv. Národního plánu obnovy z fondu Evropské unie. Součástí projektu je také odborná konzultační pomoc,“ doplnil vedoucí radničního odboru školství, mládeže a tělovýchovy Jiří Pánek.