Město Kroměříž má nové logo
Kroměříž – Zjednodušeným symbolem Velkého náměstí a kašny se bude již brzy prezentovat město Kroměříž. Právě tento motiv se stal vítězem soutěže o logo města Kroměříže, kterou v loňském roce vyhlásila zdejší radnice a do níž se přihlásilo 76 autorů z celé České republiky. Nové logo bude v následujících letech stěžejním grafickým prvkem při propagaci města, cestovního ruchu a všech dalších marketingových aktivit souvisejících s činností radnice.
Soutěž na vytvoření loga se setkala s mimořádným zájmem tvůrců. Mnozí ze 76 autorů využili možnosti pravidel a do soutěže zaslali až pět různých návrhů. Odborná komise složená ze zástupců radnice a přizvaných expertů na marketing a vizuální tvorbu sestavila z tohoto nepřeberného množství užší výběr, který postoupil do druhého kola. „Výběr loga skutečně nebyl jednoduchou záležitostí. Sešlo se hodně zajímavých návrhů, takže už samotný výběr do druhého kola byl obtížný. Ve spoluprácí s odborníky z fakulty multimediálních komunikací zlínské univerzity jsme nakonec vybrali pětici návrhů, z nichž vzešel vítěz" uvedla kroměřížská místostarostka Olga Sehnalová. Podle ní radnice tuto pětici návrhů předložila k posouzení také veřejnosti, a to jednak na webových stránkách, jednak prostřednictvím prezentace ve vestibulu radnice. „Z tohoto výběru celkem jednoznačně vyšel návrh společnosti PORTA DESIGN z Hrotovic na Třebíčsku, který nakonec i rada města po diskuzi akceptovala jako návrh vítězný," poznamenala Sehnalová.
Podle autorů návrhu grafický symbol zjednodušeně naznačuje půdorys Velkého náměstí jako typické dominanty města. Uprostřed symbolu se nachází motiv kašny, přičemž zostřené rohy motivu zdůrazňují historický charakter místa. „Typografie je ovšem ve vyváženém kontrastu vytvořena písmem moderního řezu. Chceme tak zdůraznit, že se jedná nejen o historické město s řadou památek, ale také o místo, které se dívá do budoucnosti a je místem pro život v 21. století," vysvětlil Walter Pisk ze společnosti PORTA DESIGN a dodal: „ Jako barva symbolu je zvolena temně žlutá až okrová, která je dostatečně výrazná a zároveň dostatečně umírněná pro symbol města. Pro typografii se nám jako vhodná jevila stříbro-šedá barevná kombinace."
Podle místostarostky Olgy Sehnalové logo může na místní občany působit neobvyklým dojmem, protože nevychází ze zavedených symbolů města. „Je to trošku jiné, než na co jsou Kroměřížané zvyklí. Šlo nám však také o to, abychom prostřednictvím následných prací, zejména grafického manuálu, byli schopni rozlišit aktivity města a také zpřísnit pravidla při užívání městského znaku jako do jisté míry unikátní záležitosti, která by se měla objevovat jen ve vybraných případech. Z pohledu některých názorů možná není existence loga tím nejpodstatnějším problémem města, ale zdejší život se skládá z mnoha kamínků do mozaiky a logo města do této skládačky velmi dobře zapadá," je přesvědčena místostarostka.