Na městský úřad choďte jen v nutných případech, schůzku si předem objednejte
Lidé by kvůli šířící se nákaze koronavirem měli chodit osobně na Městský úřad v Kroměříži jen v nezbytných případech. Aby v budovách netrávili zbytečně mnoho času, měli by využít možnosti domluvit si jednání předem prostřednictvím objednávkového systému na webu města nebo e-mailem či telefonicky s konkrétním úředníkem. „Tato preventivní opatření chrání obyvatele města i zaměstnance úřadu,“ upozornil starosta Jaroslav Němec.
V České republice kvůli přibývajícímu počtu lidí nakažených koronavirem platí ode dneška nouzový stav. Kroměřížská radnice od úterka 6. října v této souvislosti přechází na omezený provoz. „V úřední dny, tedy v pondělí a ve středu od 7:30 do 17:00, budou budovy městského úřadu otevřené pro veřejnost jako obvykle. V úterý, ve čtvrtek a v pátek se do budov dostanou jen občané, kteří si schůzku předem objednali. Výjimkou bude Czech POINT, kontaktní místo veřejné správy v přízemí radnice na Velkém náměstí, a také podatelna na třídě 1. máje, které budou otevřené každý den v pracovní době úřadu,“ uvedla tajemnice městského úřadu Veronika Škrabalová.
Kromě objednávkového systému na webu města, který je na adrese https://v3.kadlecelektro.cz/obj/index.php?id=101, e-mailu či telefonního čísla na konkrétní úředníky (viz kontakty na webu města) mohou občané využít i telefonní čísla na jednotlivé odbory, které jsou vyvěšeny na webu města i na dveřích u vstupu do budov městského úřadu.
„Upřednostňována je komunikace na dálku. Lidé by měli chodit na úřad jen tehdy, pokud jejich záležitost nelze vyřídit jinak než osobně. Při vstupu do budovy musí mít nasazenou ochranu nosu a obličeje, u vstupů je také připravena desinfekce,“ dodala Škrabalová. V úterý, ve čtvrtek a v pátek budou budovy městského úřadu uzamčeny, s výjimkou výše zmíněného Czech POINTu a podatelny. Klienta, který si schůzku předem objedná, pustí do budovy úředník, s nímž si jednání domluvili.