Nový jízdní řád přinese trable (Kroměřížský deník, 21. 3. 2011)
Kroměříž – Alespoň nějak eliminovat roční sedmimilionovou finanční ztrátu na provoz Městské hromadné dopravy chtějí v Kroměříži. Už zakrátko proto cestující na vlastní kůži pocítí snahu o úsporu: konkrétně od 3. dubna, kdy vejdou v platnost nové jízdní řády.
„Počítají se zachováním všech osmi linek. Trasy zůstávají stejné, ale v celé řadě případů dojde k prodloužení intervalu mezi jednotlivými spoji," upozornila starostka Kroměříže Daniela Hebnarová.
Hlavní změny pocítí cestující především o víkendech, zejména pak v méně využívaných časech, kterými jsou večery. „Nejsme schopni zajistit příjezdy a odjezdy ke všem vlakovým či autobusovým spojům. Jsme si ale vědomi toho, že ani doposud to nebylo ideální, každopádně by měla být zachována návaznost na nejdůležitější spoje," podotýká Petr Sedláček, náměstek ředitele Kroměřížských technických služeb (KTS).
Definitivní podobu nových jízdních řádů nyní KTS dolaďuje. „Lidé se k nim částečně vyjádřit mohli třeba prostřednictvím podáním připomínek, ale zájem nebyl. Věřím, že se poté nějaké reakce ještě najdou. Bude-li mít cestující vážný důvod, zkusíme ještě jízdní řád přehodnotit," přislíbil Sedláček.
Nejvýraznější změnu však podle něj zaznamenají cestující využívající MHD v jedné okrajové části: ve Vážanech. Ačkoliv si už před časem tamní obyvatelé Domova pro seniory posteskli, že spojů do jejich odlehlé lokality zajíždí málo, nyní budou mít cestování ještě komplikovanější.
„Přestože nové jízdní řády počítají se zachováním všech osmi linek, k jedné redukci přece jen dojde. Jedná se o tu, jež zajíždí k domovu a dále až do Kotojed. Nově tomu tak už nebude," vysvětlil Sedláček. Některé cestující redukce spojů vůbec netěší. „Občas MDH jedu a o nových jízdních řádech vím. Moc se mi nelíbí, že tam budou větší časové proluky. Přála bych si, aby to zůstalo při starém," posteskla si například Alena Mahrová z Kroměříže.
Jarmila Kuncová
Kroměřížský deník, 21. 3. 2011