Nový úsek dálnice D1 se chystá na otevření
Vyškov-Do otevření nového úseku dálnice D1 vedoucího z Vyškova do Vrchoslavic zbývají pouhé týdny. Na trase, která přinese rozšíření důležité české dopravní tepny a významně urychlí cestování do Kroměříže a Zlína, probíhají nyní dokončovací práce. Stavbu 18 kilometrů dlouhého úseku za téměř šest miliard korun provádí od dubna roku 2002 sdružení vedené společností Skanska DS. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic ČR.
„V současné době je dokončena instalace vodorovného a svislého dopravního značení. Specialisté provádějí poslední úpravy asfaltového povrchu vozovky na nájezdové rampě na mimoúrovňové křižovatce Vyškov. Souběžně s tím probíhají závěrečné zemní práce a povrchové úpravy podél celého nového úseku a osazují se poslední části betonových svodidel a reflexní vodorovné značení. Na úplný závěr budou dobudovány protihlukové stěny," říká ředitel stavby Martin Fischer ze společnosti Skanska DS.
Nový úsek dálnice D1 Vyškov – Vrchoslavice zahrnuje dvě části, a to Vyškov – Mořice (D1 0133) a první etapu stavby Mořice – Kojetín (D1 0134). Celková délka těchto dvou úseků je osmnáct kilometrů. Výstavba zahrnovala tři mimoúrovňové křižovatky, 120 stavebních objektů a kromě tří hlavních liniových staveb také mostní objekty a přeložky inženýrských síti. Součástí dálnice je také sedm protihlukových stěn v celkové délce více než pět kilometrů, které eliminují hluk ze silniční dopravy. Při výstavbě náspů mostu přes novou dálnici u Ivanovic na Hané byla použita nová moderní technologie, která se používá již ve Skandinávii a Německu; v České republice byla použita vůbec poprvé. Do konstrukce mostů byly založeny bloky z polystyrenu, které díky své nízké hmotnosti omezují sesedání podloží a most je tak stabilnější.
„Oba úseky zprovozníme 24. října 2005, na východním konci nové dálnice budou řidiči sjíždět zpět na stávající silnici I. třídy," dodává Martin Fischer.