OPRAVA SILNIČNÍHO MOSTU ZAČALA
Kroměříž – Dlouho očekávaná oprava kroměřížského silničního mostu přes řeku Moravu začala. Od středy 25. června je provoz omezen pouze na dva ze stávajících tří jízdních pruhů a ve zbývajícím pravém pruhu se začne pracovat. Radnice očekává, že se na hlavní kroměřížské dopravní temně budou v dopravních špičkách tvořit kolony a především řidičům nákladních vozidel doporučuje, aby do centra vůbec zajížděli a raději použili městského obchvatu. Most by měl být s tímto omezením průjezdný po celé prázdniny až do 1. září, kdy bude dopravě uzavřen úplně, a to do 20. listopadu 2008.
Předmětem opravy jediného silničního mostu na území města Kroměříže bude podle Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) kompletní výměna mostního vybavení, tzn. izolace, vozovky, chodníků i zábradlí. „Položena bude nová hydroizolace a zesílena nosná konstrukce mostu, z níž také zmizí veškeré inženýrské sítě, jako je parovod, plynovod či kabel vysokého napění," sdělil Stanislav Brázdil z oddělení realizace investic ŘSZK. „V plánu je snesení a následné zhotovení nového svršku. Nová bude vozovka i chodníky, a to ve stávající šířce," doplnil ho projektant Radek Menšík. Podle něj se však po dohodě s památkáři vzhled mostu po opravě nebude výrazně lišit od stávající podoby.
V průběhu první etapy rekonstrukce, tedy od 25. června do konce srpna, bude sice průjezdnost mostu s omezením zachována, přesto město počítá zejména v prvních týdnech dopravních změn komplikace. Při výjezdu z města bude na mostě zakázáno odbočení vlevo na Chropyňskou ulici, a to kvůli absenci odbočovacího pruhu a riziku tvoření dlouhých kolon. Na změnu situace řidiče upozorní dopravní značení. Kromě toho jim radnice doporučuje již nyní používat raději při průjezdu oficiální objízdné trasy vedoucí po obchvatu Kroměříže.
Složitější situace nastane po 1. září, kdy bude most dopravě uzavřen úplně. Výjimkou budou jen vozidla záchranné služby, hasičů, policie či autobusy hromadné dopravy a některá další vozidla. Všechna ostatní auta budou muset využít objízdné trasy přes kroměřížský obchvat, a to až do 20. listopadu 2008, kdy by měla uzavírka končit.
Přestože oprava mostu dopravu v Kroměříži bezesporu zkomplikuje, a to zejména v očekávaných kolizních uzlech na frekventovaných křižovatkách, nemuselo by zde docházet k vážným dopravním kolapsům, budou-li se řidiči chovat zodpovědně, budou-li respektovat uzavírky a řídit se aktuálním dopravním značením. Radnice je připravena aktuálně reagovat na případné komplikace například asistencí městské policie na místě samém, ale i případnou úpravou frekvence světelné signalizace apod. Pro pěší bude most sice průchodný, nicméně v rámci bezpečnosti doporučujeme používat raději trasu vedoucí přes lávku pro pěší.
Investorem opravy mostu, který byl postaven v roce 1954 a od té doby neprošel žádnou zásadní úpravou, je Ředitelství silnic Zlínského kraje. Projekt počítá s investicí 45 milionů korun, přičemž 85 procent z této sumy bude hrazeno z Evropských fondů.