Radní vybrali firmu, která opraví prostory, kde se vydávají občanské průkazy a pasy
Prostory oddělení správních agend v budově na Husově náměstí, kde se vyřizují občanské průkazy a cestovní doklady, opraví kroměřížská společnost HARKO. Rozhodla o tom městská rada. Po rekonstrukci zde budou instalovány dvě nové rotační kartotéky. Občanské průkazy a cestovní doklady si lidé po dobu prací budou vyřizovat v budově bývalého posádkového domu armády na Hanáckém náměstí. Kvůli stěhování bude od 21. do 29. března zavřeno úplně, na Hanáckém náměstí bude provoz zahájen v pondělí 1. dubna.
Firma HARKO se postará o stavební práce, instalaci kartoték a také o vybavení interiéru. Náklady činí zhruba 12,8 milionu korun, rozpočet přitom počítal s částkou 17,7 milionu korun. Na dalších 4,2 milionu korun pak přijde pořízení samotných kartoték. „Práce na Husově náměstí by měly být hotové do 19. prosince letošního roku,“ uvedl Jaroslav Pajgr z radničního odboru rozvoje města.
Rotační kartotéky neboli rotomaty usnadní úředníkům dosud pracné vyhledávání a manipulaci s papírovými kartotékami, která je náročná časově i fyzicky. „Věřím, že se tak urychlí i obsluha občanů, kteří si na odbor přijdou vyřídit své záležitosti,“ dodal starosta Jaroslav Němec. Rotomaty jsou vysoké 5,8 metru, široké přes tři a hluboké 1,3 metru. Každý váží téměř 5,5 tuny a má 44 pater, jedno unese 100 kilogramů. Uvnitř stroje jsou výsuvné zásuvky, v každé je pět přihrádek. Rotačku lze ovládat manuálně i pomocí řídícího počítače.
Odbor občansko-správních agend pro zajištění evidence obyvatel, tedy zejména pro rušení a přihlášení trvalého pobytu, a vydávání občanských průkazů a cestovních dokladů v bývalém posádkovém domě armády využije tělocvičnu a čtyři navazující kanceláře. Lidé, kteří by si potřebovali nutně vyřídit doklady v době, kdy bude v Kroměříži kvůli stěhování zavřeno, tedy od 21. do 29. března, mohou využít služeb jiného úřadu obce s rozšířenou působností. „Doklady si však musí vyzvednout na místě, kde o ně požádali,“ uvedla vedoucí odboru občansko-správních agend Ivana Bukovská. Bližší informace lidé získají na telefonním čísle 573 321 270.