Radnice chystá stavbu části chybějícího chodníku v ulici Kotojedská
Městský úřad připravuje prodloužení chodníku v ulici Kotojedská až po ulici Třasoňovu. Pokud se podaří vyřídit veškerá povolení, chodník by měl vést po pravé straně ve směru na Kotojedy. „Pohyb v daném úseku ulice Kotojedská je nebezpečný pro chodce i cyklisty, kteří prochází či projíždějí po frekventované komunikaci a jsou ohrožováni množstvím automobilů. Nový chodník by výrazně zvýšil bezpečnost v této lokalitě,“ uvedl starosta Tomáš Opatrný.
Záměr již schválila městská rada. Na letošní rok jsou plánovány projekční a přípravné práce, a to včetně získání stavebního povolení. „V tuto chvíli jsme zahájili projekční práce, bude nutné získat souhlas dotčených orgánů. Předběžné technické řešení máme zkonzultované s nejdůležitějšími subjekty, tedy s Dopravním inspektorátem a orgánem ochrany životního prostředí, nyní ale musí projektant důkladně dořešit všechny detaily. Doufáme, že se vše podaří vyřešit a stavba se zrealizuje,“ popsal vedoucí odboru investic Libor Pecháček.
Předpokládané náklady na stavbu chodníku jsou odhadovány na dva miliony korun. „Část nákladů by mohla pokrýt dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury, žádost je nutné podat v příštím roce. Akce by poté mohla být realizována v roce 2026. Pokud budeme úspěšní při přípravě potřebné administrativy, nemusíme čekat na dotaci a mohli bychom stavbu chodníku zařadit už do rozpočtu města na příští rok,“ řekl místostarosta Karel Holík.
Chybějícím chodníkem v ulici Kotojedská se odbory městského úřadu zabývají už několik let. Radnice si nechala vypracovat studii možného propojení města a místní části Kotojedy pro pěší a cyklistickou dopravu a zároveň napojení na plánovanou cyklostezku Kotojedy – Vážany. Záměr jako celek však narazil na několik překážek, v dohledné době je tak zřejmě realizovatelná pouze zmíněná stavba chodníku po ulici Třasoňovu.
„Jako problém se ukazuje překonání železničního přejezdu, který se nachází v křižovatce, a navíc je poblíž dalšího přejezdu, železniční vlečky do areálu společnosti Navos. V blízkosti komunikace je vodní tok, což situaci také komplikuje. A komunikaci samotnou není možné do roku 2027 upravovat s ohledem na to, že ji Ředitelství silnic Zlínského kraje loni opravovalo z dotačních prostředků. V neposlední řadě město v daném území nevlastní potřebné pozemky,“ vyjmenoval Pecháček.