Turistická nabídka Kroměříže získala už podruhé ocenění HIT sezóny
Projekt Filmová Kroměříž, který připravila kroměřížská radnice společně se svými partnery jako hlavní novinku letošní turistické sezóny, získal titul HIT sezóny 2015 v nekomerční kategorii. Ocenění každoročně uděluje Centrála cestovního ruchu Východní Moravy nejlepším počinům v oblasti cestovního ruchu. Ceny předal v úterý 10. února Michal Janeba, zastupující generální ředitelku České centrály cestovního ruchu Czechtourism, a radní Zlínského kraje Ladislav Kryštof na 6. výroční konferenci cestovního ruchu Východní Moravy ve Starém Městě.
Porota složená z odborníků na marketing a cestovní ruch konstatovala, že produkt Filmová Kroměříž odpovídá současným trendům a požadavkům návštěvníků a přináší další rozměr do atraktivního historického města. „Pozitivní je dopad na cílovou skupinu rodiny s dětmi a obdivuhodná je pestrá škála kooperujících programů a subjektů, což může vést k zajímavé nabídce s komerčními subjekty,“ uvádí oficiální stanovisko poroty. „Těší nás, že úsilí Kroměříže ocenili odborníci, kteří se cestovním ruchem profesionálně zabývají. A zároveň věřím, že spokojeni budou i samotní turisté, pro které tato nabídka je a které v Kroměříži rádi přivítáme,“ uvedl kroměřížský starosta Jaroslav Němec.
Kroměříž je každoročně středem zájmu mnoha filmových štábů. Tento potenciál však město v rámci své propagace zatím příliš nevyužívalo, tím spíše bude rok 2015 z tohoto pohledu průlomový. „Návštěvníci se mohou těšit na filmovou turistickou trasu, atraktivní kostýmové prohlídky města, výstavu k pohádce Peklo s princeznou, ale také na letní kino, divadelní představení inspirovaná filmovými předlohami a mnoho dalších atraktivit,“ prozradil vedoucí odboru kultury a cestovního ruchu Pavel Zrna. Podle něj Filmová Kroměříž cílí nejen na milovníky filmu, ale na širší cílové skupiny zahrnující rodiny s dětmi, mladé páry i seniory a vychází z toho, že mnohé filmy natočené v Kroměříži patří ke zlatému fondu české kinematografie a jsou populární bez ohledu na věk diváků. Samotnou nabídku bude provázet propagační kampaň, která upozorní na to, že i když si to lidé neuvědomují, znají Kroměříž jako filmoví a televizní diváci.
Ocenění sice převzalo město, ale patří všem partnerům, kteří se do projektu zapojili. Jsou to zejména Muzeum Kroměřížska, skupina historického šermu Biskupští manové, Dům kultury Kroměříž, Hotel Excellent, Divadelní spolek Kroměříž, Turistické informační centrum Kroměříž, Mateřské centrum Klubíčko, Národní centrum zahradní kultury a další.
Titul HIT sezóny získala Kroměříž už v roce 2014 za kostýmové prohlídky Tajemství staré Kroměříže.