U Kroměříže začala výstavba dalšího dálničního úseku
Kroměříž – Výstavba další části dálnice D1 vedoucí z Vyškova do Lipníku nad Bečvou byla v pátek 12. května zahájena u Kroměříže. Jedná se o úsek Kojetín – Kroměříž západ, který bude navazovat na již rozestavěnou část dálnice v místě kroměřížského obchvatu. Slavnostního poklepu na základní kámen stavby se zúčastnil místopředseda vlády a ministr dopravy ČR Milan Šimonovský, ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Pavel Švagr, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Petr Laušman, hejtmani zlínského a Olomouckého kraje a řada dalších hostů, mezi nimiž nechyběl ani kroměřížský starosta Petr Dvořáček.
Budovaný čtyřkilometrový úsek dálnice D1 Kojetín - Kroměříž západ je součástí dálničního tahu vedeného z Brna směrem na východ přes Vyškov a Kroměříž až po velkou dálniční křižovatku dálnice D1 s rychlostní komunikací R 55, plánovanou severovýchodně od Hulína. Trasa dálnice je stabilizována platným územním plánem Velkého územního celku Zlínské aglomerace. Stávající silniční síť v dané lokalitě nevyhovuje současným přepravním potřebám regionu, které neustále narůstají. Nedokončený obchvat Kroměříže způsobuje dopravní přetíženost centra města. Rovněž úsek silnice I/47 mezi Kroměříží a Vyškovem patří mezi problematické silnice I. třídy, jelikož prochází všemi obcemi na trase, ani technický stav neodpovídá významu a převáděným dopravním zátěžím. Trasa přes Kroměříž a Vyškov je stále více využívána k nejkratšímu napojení na dálniční síť ČR ze Zlínské aglomerace.
Stavba úseku dálnice D1 je vedena mimo současnou zástavbu převážně po zemědělsky obhospodařovaných pozemcích. Výškový průběh stávajícím terénem bude řešen násypy do výšky 7 m a zářezy do hloubky 6 m. Stavba je vedena tak, aby nedošlo k ovlivňování životního prostředí v přilehlých obcích, především jsou minimalizovány hlukové účinky na zástavbu.
Součástí stavby daného úseku jsou kromě výstavby hlavní trasy také úpravy přilehlých komunikací a zbudování 4 mostů. Největší most D 203 bude převádět dálnici přes polní cesty po levém a pravém břehu Věžeckého potoka, přes Věžecký potok a přes kolem vedoucí biokoridor. Jedná se o most o 4 polích s monolitickou železobetonovou předpjatou nosnou konstrukcí, jehož délka je 112 metrů. Realizovány budou samozřejmě také objekty vodohospodářské (mj. suchý poldr Bezměrov) a objekty elektrovodů a plynovodů.
Náklady na výstavbu úseku Kojetín - Kroměříž západ se pohybují kolem 800 milionů korun. Termín dokončení je stanoven na rok 2008.