Učitelé si předávali nápady, jak využít ve výuce školní zahrady
Dvě desítky pedagogů z mateřských škol z Kroměříže a okolí vyrazily na Slovácko a Zlínsko, aby se zde inspirovaly v tom, jak ve výuce využít školní zahrady. „Domů si učitelé odvezli nejen materiály s dobrými nápady, ale i zaujetí pro věc a zjištění, že pro samá pravidla a vyhlášky mnohdy zapomínáme dětem dopřávat obyčejné zkušenosti s pěstováním a poznáváním rostlin, skutečnou prací a přirozenou hrou,“ řekla místostarostka Daniela Hebnarová.
V dnešní době se příroda vzdaluje nejen dětem z měst, ale o moc lépe na tom nejsou ani mnohé děti na venkově. Školní zahrady tak bývají pro některé děti jediným místem, které jim přibližuje přírodu. I proto byla do projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání (MAP) zařazena aktivita, která se zaměřila právě na využívání takových zahrad. Učitelé vyrazili do Uherského Hradiště, Uherského Brodu a do Vysokého Pole na Zlínsku.
„Prohlédli si zahrady, viděli systém výuky, poslechli si zkušenosti kolegů, prodiskutovali různé možnosti a inspirovali se. V následujících dvou letech budeme do našich mateřských škol nejen přenášet získané zkušenosti, ale také tvořit nové, vlastní, originální přístupy. Věříme, že dětem budou jen a jen ku prospěchu,“ poznamenala Eliška Pifková z radničního odboru regionálního rozvoje, která vede tým projektu MAP.