UZAVÍRKA MOSTU KONČÍ, bude otevřen ve dvou pruzích
Kroměříž - Dopravě v Kroměříži se po několika uplynulých měsících opět blýská na lepší časy. Počínaje pátkem 7. listopadu 2008 končí úplná uzavírka zdejšího silničního mostu přes řeku Moravu, který byl kvůli generální rekonstrukci nejprve částečně a později zcela uzavřen běžné dopravě. Přestože se na mostě ještě stále bude pracovat, zhotovitelům oprav se podařilo dokončit dva jízdní pruhy, což stačí k tomu, aby byl most zprůjezdnění v obou směrech.
Dlouho očekávaná oprava jediného silničního mostu přes řeku Moravu v Kroměříži začala 25. června, kdy byl provoz omezen pouze na dva ze tří jízdních pruhů, úplně uzavřen byl most 6. září. „Díky nezměrné obětavosti pracovníků, kteří se na rekonstrukci podíleli, se zhotovitelům podařilo most uvést do provozu ve dvou jízdních pruzích k pátku 7. listopadu. I nadále se však bude na mostě pracovat, takže prosíme řidiče, aby dbali zvýšené opatrnosti a počínali si bezpečně," uvedl vedoucí odboru dopravy kroměřížské radnice Bohdan Procházka. Podle něj by měl být most v plné šíři zprůjezdněn v souladu s původním harmonogramem, a to nejpozději do 20. listopadu.
Na nově otevřeném mostu si ovšem budou muset řidiči zvyknout na některé změny. „S novým dopravním značením bude po průjezdu mostem na Hulín souviset zákaz odbočení doleva ve směru na Horní Zahrady, a to kvůli ohledům na plynulost dopravy. Občané jedoucí do Horních Zahrad z centra se mohou u vlakového nádraží otočit a vyjet z ulice Nádražní přímo podél Moravy na ulici Chropyňskou, případně jet rovně na ulici Kaplanovu," upozornil Bohdan Procházka.
S výjimkou několika prvních dnů, kdy si motoristická veřejnost na změny v dopravě teprve zvykala, úplná uzavírka mostu nezpůsobila Kroměříži zásadní problémy. „Rádi bychom poděkovali všem řidičům i občanům města Kroměříže za trpělivost, s jakou snášeli nesnáze, které nám rekonstrukce přinesla. I díky nim nevznikly během uzavírky žádné zásadní komplikace," uvedl kroměřížský starosta Miloš Malý.
Investorem opravy mostu, který byl postaven v roce 1954 a od té doby neprošel žádnou zásadní úpravou, je Ředitelství silnic Zlínského kraje. Projekt počítá s investicí 45 milionů korun, přičemž 85 procent z této sumy bude hrazeno z Evropských fondů.