Vedení města se sešlo s podnikateli působícími v oblasti cestovního ruchu
Představitelé kroměřížské radnice se dnes setkali se zástupci hotelů, restaurací a dalších subjektů, které ve městě působí v oblasti cestovního ruchu. „Rádi bychom od vás získali zpětnou vazbu na to, co se v Kroměříži děje, včetně toho, co postrádáte a kde vidíte prostor na zlepšení,“ oslovil podnikatele starosta Tomáš Opatrný. Na setkání dorazily více než dvě desítky pozvaných osob.
Podle radního Jiřího Kašíka je cestovní ruch jediným oborem podnikání, který se v Kroměříži může zásadně rozvíjet. „Z průzkumu od turistů vyplývá, že k nám jezdí rádi a že jim v Kroměříži líbí. Na otázku, zda by svým známým návštěvu našeho města doporučili, ale odpovídají často, že spíše ne. Z průzkumu vyplývá, že nejsou spokojeni s nabídkou programu na večer a také jako ne úplně ideální hodnotí stravovací služby ve městě,“ řekl Kašík.
Zástupci restaurací poukazovali na to, že se k nim informace o tom, co se ve městě chystá, dostávají pozdě a nestihnou se tak na ně včas připravit, zajistit si dostatečné zásoby i personál. Shodli se na tom, že by uvítali jednu databázi, kde by byly informace o tom, co se ve městě děje. Podle Pavla Zrny, vedoucího odboru kultury, cestovního ruchu a památkové péče, lze tyto informace najít na turistickém webu www.kromeriz.eu. „Nejsou tam ale všechny akce, které by tam mohly být. Další cestou, jak informační servis zlepšit, by mohlo být obnovení před lety fungujícího interního kalendáře, kam každý pořadatel může zadat akci a sladit termín s jinými akcemi,“ sdělil Zrna.
Turisté podle podnikatelů také často nemají informace o dění ve městě a žádají je po hoteliérech. Z pléna padl požadavek na jednou měsíčně aktualizovaný tištěný seznam akcí, který by turistům dávali. Uvítali by ho i v elektronické podobě včetně QR kódů, které by odkazovaly například na turistický web. Město přitom každý měsíc vydává v Kroměřížském zpravodaji kulturní servis, který ještě zvlášť samotný distribuuje do Turistického informačního centra. K dispozici je i ve stojanech budovy radnice.
Město by podle podnikatelů mělo také zajišťovat marketing turistické sezóny. Podle Zrny bude odbor kultury, cestovního ruchu a památkové péče fungovat jako marketingová agentura města. „Cílem je, aby turista přijel do Kroměříže. Jsme schopni nastínit i základní rámec služeb, které neposkytuje město, ale vy,“ oslovil podnikatele Zrna. Město podle něj připravuje nové propagační materiály, ve kterých propojí svou nabídku a služby podnikatelů v cestovním ruchu. Chystá i kontinuální kampaň s důrazem na sounáležitost turisty s Kroměříží. „Hlavní slogan bude Kroměříž, srdci blíž,“ popsal Zrna.
Podnikatelé by také uvítali zlepšení parkování v centru města. Klienti hotelů podle nich často nemají ani kde zastavit, aby si vyložili zavazadla. Podle starosty Opatrného se situace zlepší poté, co město díky novým parkovacím automatům začne s důslednější kontrolou a postihem motoristů, kteří v centru parkují, ale neplatí parkovné.
Debatovalo se i o budoucnosti relaxační zóny na Velkém náměstí, ke které měli někteří účastníci setkání výhrady. Podle radního Kašíka je myšlenka relaxační zóny správná, ale některé problémy s ní spojené bude potřeba vyřešit.