Vybarvený běh si v Kroměříži užilo rekordních téměř 1900 lidí
Rekordních bezmála 1900 lidí se dnes v Kroměříži zúčastnilo třetího ročníku Vybarveného běhu. Loni jich bylo asi o 200 méně. Klání, ve kterém nešlo o čas, ale především o zábavu, si závodníci užívali a barvami na svém těle a ošacení rozhodně nešetřili. Na 4,5 kilometru dlouhou trasu se vydali lidé všech generací, od malých dětí v kočárcích až po jejich prarodiče. Nechyběl dokonce ani účastník na invalidním vozíku.
„Skvěle jsme se s dětmi pobavili. Líbily se nám tradičně bublinky, širší nabídka barev a taky nápad s barvami v hasičských přístrojích,“ líčila paní Jana, která klání absolvovala po boku dvou svých efektně zbarvených ratolestí. Na rozdíl od loňského ročníku akci přálo počasí. „Určitě to přispělo k hojné účasti, za kterou jsme rádi. Doufám, že se Vybarvený běh lidem líbil,“ uvedl starosta Kroměříže Jaroslav Němec, který běh odstartoval a sám se pak vydal na trať.
V nohách měl přitom již páteční benefiční fotbalové utkání, ve kterém se utkal výběr Kroměříže s týmem osobností Real TOP Praha. Duel skončil remízou 6:6, o výsledek ale nešlo. Výtěžek z akce je určen Terezce Rumplíkové z Kroměříže, která od narození trpí fyzickým i psychickým handicapem. Díky benefici dívka získala speciálně upravený kočárek, který potřebuje. Utkání navštívila asi tisícovka diváků, kteří kromě místních hráčů sledovali umění například bývalých fotbalistů Petra Švancary, Pavla Horvátha a Tomáše Skuhravého, komentátora Jaromíra Bosáka či herce Leoše Nohy.
Vybarvený běh pokračuje doprovodným programem, kterému vévodí večerní koncerty skupiny Monkey Business a zpěvačky Celeste Buckingham. Zahrnuje i vystoupení tuzemských kapel Minami a Trocha klidu a bubeníků Tambores SK ze slovenského partnerského města Nitra. Představí se také domácí formace, tanečníci Gradace Kroměříž a M dance Crew i děti ze Střediska pro volný čas dětí a mládeže Šipka. Připraveno bude i žonglování a capoeira, která kombinuje bojové umění s tancem. Během dne si návštěvníci mohou užít i další atrakce.
Akce je propagací zdravého životního stylu, aktivního pohybu a rekreačních sportů. Generálním sponzorem letošního ročníku Vybarveného běhu je společnost Nestlé. Akce je již pevnou součástí turistické sezony ve městě, která se letos kromě připomínky kulatých „osmičkových výročí“ nese v duchu sloganu „Kroměříž 2018 – pro mladé věkem i duchem“. Sezonu v květnu odstartovalo klání dračích lodí na Bágráku, historická slavnost a festival živých soch, jehož první ročník navštívilo kolem 20.000 lidí. Další akcí bude otevření relaxační zóny na Velkém náměstí plánované na 20. června.